Time flies

13 juni 2011 - Uberlândia, Brazilië

De dagen vliegen voorbij. Nadat ik terug kwam van de Amazone niet eens de tijd gehad om uit te rusten.. De laatste weken van mijn uitwisseling gaan sneller dan ooit, ik kan het niet eens meer bijhouden. Voordat ik het weet sta ik weer met beide voeten op Nederlandse bodem.

Vrijdag kwam ik terug en zaterdag moest ik alweer naar een verjaardag. Die week daarna heb ik ook niet stil gezeten, veel met vrienden afgesproken. Nog een klein beetje mijn verjaardag gevierd en vrijdag middag zijn we naar Araguari gegaan. In dit dorpje hadden we een Rotary weekend. De laatste keer met alle uitwisselingsstudenten samen. Vrijdag avond zijn we naar een traditioneel feest geweest: 'festa da junina'. Dit is een feest in kinderstijl: kinderkleren, verschillend eten van popcorn tot soep en natuurlijk traditionele dansen. We zijn op tijd weer naar ons huis in Araguari gegaan, waar we verbleven, om de jarige Mexicaan in het water te gooien en nog een feestje te bouwen in huis met de uitwisselingsstudenten.

De volgende dag was de voetbalwedstrijd Brazilië – Nederland op televisie. Alle Brazilianen dachten dat ze met 3-0 zouden winnen. Ik was toch wel een beetje blij dat dat niet gebeurd is. We hebben nog even genoten van de tijd samen, want de volgende dag zou de eerste al naar huis gaan.

Zondag weer met Oasis bezig geweest. Het einde zit er aan te komen. Aankomend weekend wordt het twee dagen hard werken om een speeltuintje op te bouwen. We zijn bezig geweest om materiaal te verzamelen en hebben allerlei afspraken gemaakt. Er komt heel wat bij kijken, maar het gaat allemaal goed komen. Vandaag zijn we er even snel langs gegaan. We hebben een bouwplan gemaakt en het materiaal wat we al verzamelt hebben bij iemand die voor het plein woont gebracht.

Afgelopen week ben ik veel in de weer geweest met Oasis, maar ook veel bij mijn tweede gastfamilie geweest. Omdat mijn tweede gastfamilie nog iets voor mij wilde organiseren, hebben we besloten om afgelopen zaterdag een feest te geven. Om het allemaal goed te plannen ben ik daar donderdag gaan eten en het was weer ouderwets gezellig.

Vrijdag ben ik naar Catalão geweest. Een vriendin van mij uit Mexico zou zaterdagochtend naar huis gaan. Vrijdag was het afscheidsfeest dus met alle uitwisselingsstudenten van Uberlândia en Araguari zijn we met de bus daar heen geweest. Het afscheidsfeest was erg gezellig, maar alles komt ineens wel heel dichtbij. Vroeg in de ochtend hebben we de bus naar Uberlândia terug genomen. Monica zou pas om 3 uur met het vliegtuig vertrekken, maar er was geen andere keus dan om zeven uur de bus te pakken. Helaas kon ik niet mee naar het vliegveld, want mijn verjaardag/afscheidsfeest zou al rond 1 uur beginnen.

Als echte Braziliaan kwam ik natuurlijk pas tegen een uur of 2 aan. En langzamerhand begon het vol te lopen. Mijn drie families waren er, mijn opa en oma, mijn counselor en de mensen die mee zijn gegaan op vakantie. Zelfs Constanza was er. Het is het hele jaar al haar missie geweest om mij aan het huilen te maken. Nou het is haar gelukt hoor. Dit was echt de laatste keer dat ik haar zou zien. Maar de barbecue was zeker geslaagd.

Verder ben ik dus nog druk bezig met Oasis. Dit is de laatste week om alles goed te organiseren en alles bij elkaar te krijgen. Dit weekend is het eindelijk zo ver. Verder ben ik mijn echte afscheidsfeest ook al druk aan het plannen. Dat mag ook wel want over precies twee week stap ik het vliegtuig op. Voor het afscheidsfeest heb ik van alles in gedachte, we gaan het groots aanpakken! Verder moet ik ook beginnen met dingen sorteren, wat ik mee wil nemen en wat niet. Want helaas kan ik niet alles meenemen, dan zou ik veel te veel bij moeten betalen voor overgewicht!

Jullie zullen snel weer van me horen, over het internet of in het echt. Ik ga nu snel bezig met de laatste dingen voor Oasis en dan ga ik lekker slapen.

Liefs.

1. Machteld en Erwin:
    13 juni 2011
    Hee liefje,
    zo dit geregel lijkt precies op het geregel van vorig jaar. Ook een afscheidsfeest en weer mensen die over 2 weken afscheid van je gaan nemen. Maar vergeet niet dat we gelukkig in de 21e eeuw leven he! Je kunt skypen en mailen en zo niemand vergeten! Eeeeen er vliegen de hele dagen vliegtuigen heen en weer dus kan je ook nog een keer naar iedereen op vakantie, en kijken of je mooie project er dan ook nog staat! Geniet van je laatste weken meis. En maak er een topeinde van! En ken je deze nog? 'fly away to someone, maar in dit geval something new!' want de mensen hier zijn nog altijd je lieve 'oude' vrienden van een jaar geleden. Maar met alle studerende en op kamers gaande mensen hier is het wel een beetje something new here! Maaaaaar ik kan bijna niet meer wachten tot je hier bent schattie! Hele dikke kus! X
  2. Eerdse:
    13 juni 2011
    pffffffffffff het komt echt dichtbij!! een jaar is zo voorbij, maar wel het mooiste jaar van je leven :) wij vinden het iig allemaal heel leuk dat je terugkomt!
    succes met Oasis nog even, blijf je tot op het laatst volgen hoor :D Liefs!!