Feliz natal

24 december 2010 - Uberlândia, Brazilië

Een beetje verward ben ik deze dag begonnen. Het is de hele week al raar. Mijn familie hier is veel over de vloer geweest en dan eindelijk zouden we kerst vieren met z'n allen, vrijdag. Het is hier heel normaal dat je de 24ste kerst viert. Voor mijn gevoel is het dus vandaag kerst. Alles wordt uit de kast gehaald: in de mall staat een hele grote kerstboom, een stalletje, de kerstman zit er samen met de kerstvrouw, maar een echt kerstgevoel heb ik niet. Al dagen lang is iedereen in de weer om cadeautjes te kopen.

Gisteren zijn ook onze voorbereidingen begonnen. Dan heb ik het niet over de cadeautjes, want die liggen al twee week onder de kerstboom. Gisteren begonnen we met de voorbereidingen voor de kalkoen die vandaag op de tafel komt. Ik heb gister een kerstjurkje gekocht. Het is niet zo uitgebreid als in Nederland. Ik mis mijn jaarlijkse gala's helaas, hier doen ze niet aan gala's. Ik denk dat iedereen vanavond nog wel uit gaat, maar dat is een dagelijks gebeuren in de vakantie.

Vandaag koopt iedereen nog de laatste dingen, het verschilt niet veel van Nederland. We hebben de tafels heel mooi opgedekt. Behalve kalkoen weet ik niet wat er nog meer op het menu staat. We zullen het vanavond zien.

Ik wil jullie verder niet langer bezig houden. Ik wilde dit berichtje gewoon even schrijven met de tekst:

Merry Chrismas

and a

Happy Newyear

Ik hoop dat iedereen een geweldige kerst krijgt en een heel voorspoedig nieuwjaar. Hopelijk wordt 2011 tien keer beter dan 2010.

1. Jasmijn:
    24 december 2010
    Ooh heel erg bedankt nog voor de lieve reacties! Heel erg leuk dat jullie mijn blogs nog lezen.

&& de foto's komen later;)
  2. Karlijn:
    24 december 2010
    Merry Christmas and have a great 2011! Laatste halfjaartje van onze exchange, ik weet zeker dat het top gaat worden! Geniet van je Braziliaanse kerstmis! Liefs vanuit Arizona
  3. Machteld en Erwin:
    24 december 2010
    Een hele fijne kerst lieve schat!
    Ik ga je missen tijdens de gala's dit jaar al is het nog maar even de vraag of ik dr zelf wel ben ivm werk enzo haha.

Geniet ervan en ik spreek je snel !
    Dikke kus Machteld !

p.s ik blijf je stalken met reacties op je blogs hoor haha
  4. ingrid:
    24 december 2010
    hee lieverd. Ik wens jou ook hele fijne kerstdagen en wens jou nog een super half jaar in brasil en dat gezond en al thuis mag komen in de zomer! Klopt, morgen weer gala! Helaas zonder jou. Geniet maar van je byzondere kerst. Ben benieuwd hoe ze het oud en nieuw vieren, hetzelfde? Ik hoor het! Have funn, kuss!
  5. inge:
    25 december 2010
    ik wil foto's zien van je jurk en je cadeautjes??! (h)
  6. Marjan Maandag:
    25 december 2010
    Hoi "mijnjasje" we volgen hier in ons mooie witte en koude stuifzand (lekker bij de houtkachel) al de hele tijd jouw avonturen in het warme Brazilië, wat een verschil.
    Ook al reageren we niet op je verhalen, vindt het wel heel erg leuk om ze te lezen en zo op de hoogte te blijven van jouw belevenissen. Nu dan toch een reactie ! Lieve jasmijn, fijne feestdagen en een heel goed en gezond 2011 toegewenst, nog heel veel plezier de komende tijd en misschien tot een volgende keer. Liefs Marjan, Tom, Davy en Kim